Det måste ha funnits goda krafter inom Vägverket som ville visa stockholmarna hur känsligt vägnätet kan vara tillsammans med “trängselskatterna”. Det var nämligen så att i sista perioden av “försöket” VV startade ett par reparationer som omöjliggjorde ett normalt trafikflöde. Det handlade om reparationer i Eugenia tunneln och på Essingeleden med otroliga köer som följd. När försöket slutade märkte man en otrolig skillnad på bara ett dygn. Måndag âä“ köer och elände, tisdag âä“ flytande trafik.
Nu kommer vissa röster att höra av sig och påstå att dessa inte har med varandra att göra men det är ju självklart att de gör det. Om det var så att dessa reparationer var planerade lång tid innan spelar inte så stor roll. Detta var i så fall ett bevis på hur sårbara vi är när vi har tullar mot innerstaden.
Vänta lite! Var det inte vänsterkartellen som påstod att staden inte skall vara tillgängligt bara för “dem rika”? Hur sjutton kommer det sig att de står nu bakom ett förslag (trängselskatterna) som möjliggör en just sådan innerstad?
Försöket är nu över. Må det aldrig komma tillbaka. Vi har försökt, vi har trängts, det var kostsamt och vi lyckades med allt. Speciellt med att betala rejält för kalaset. Tack och hej, jag skall rösta Nej.